To sú ľudia, ktorí kupujú autá s účelom ich ďalšieho predaja so sumou vyššou ako bolo ich kúpna. Často sa hovorí, že s autami kšeftujú. Pretože ich nakúpia v zahraničí za nízku cenu a tu na Slovensku ich predajú za vysokú cenu. Často sa kupujú autá, ktoré boli ľahko nabúrané. Opravia ich a predajú. Samozrejme, bez toho, aby priznali, že boli predtým búrané. A v inzerátoch sa potom píše: Nikdy nebúrané.
Prečo je to tak?
Na kúpe a predaji áut nie je nič zlé. Je to predsa sprostredkovaný obchod. Ako keď niekto nakúpi tovar a potom ho predá. Autá sú však drahšou záležitosťou. A mali by slúžiť dlhšie ako nejaký iný tovar. Dnes to už nie je tak, že budú slúžiť celý život, ale aspoň päť – desať rokov by mohli. To by bolo fajn. Najlepšie je nekupovať nové autá, pretože práve tie najrýchlejšie strácajú svoju hodnotu. Vyjdete z predajne a auto už má o päť tisíc menšiu hodnotu. A to ste ho ešte ani nepoužili.
Auto zo zahraničia. Oplatí sa to?
Za to v zahraničí si kúpite auto za lacnejšie peniaze a dovolím si tvrdiť, že v deväťdesiatich percentách je oveľa v kvalitnejšom stave ako porovnateľné auto zo Slovenska. V zahraničí majú totiž väčšinou cesty v oveľa lepšom stave a o veci sa starajú, pretože sú to také národy. Samozrejme, česť výnimkám.
Otázkou však zostáva, či sa vám oplatí ísť si kúpiť auto do zahraničia. Zaplatiť pohonné hmoty tam, pohonné hmoty naspäť. Pri tom sa to však vôbec nekončí. Peniaze budete potrebovať aj na prepis a na kontrolu originality, pretože len si zapísať auto zo zahraničia nie je žiadna sranda. Iste, aj prevozné značky niečo stoja. Na tieto všetky náklady treba pomyslieť, ak by ste sa rozhodli ísť na nákup auta do zahraničia. Autíčkári majú v tomto výhodu, že čím viac áut dovezú, tým je to pre nich lacnejšie. Najlepšie urobia, keď idú plné auto ľudí a naspäť si dovezú 4 autá.