„Vždy sa chceme uistiť, že ľudia majú pocit, že majú kontrolu nad tým, aké údaje zdieľajú údaje so spoločnosťou Google,“ napísal viceprezident spoločnosti Tamar Yehoshua, ktorý dohliada na bezpečnosť účtu. „Pre nás je dôležité, aby pochopili, na čo sa podpisujú.“
Je to dôležité aj pre používateľov
Zmeny existujú už týždeň. Používatelia Androidu teraz môžu vyhľadávať všetky nastavenia v centre účtu Google a nájsť konkrétne témy, používať prepracované rozhranie na jednoduchšie navigovanie nastavení ochrany osobných údajov a prijímať výraznejšie upozornenia, keď spoločnosť Google myslí, že v účte môže byť niečo zlé, povedala spoločnosť na blogu príspevok vo štvrtok.
Zmeny sa premietnu do iPhonov a iPadov, ako aj do webových prehliadačov neskôr v tomto roku, uviedla spoločnosť Google.
Zatiaľ čo nové používateľské rozhranie nemusí vyzerať ako najzaujímavejšie oznámenie na svete, zmeny nastáva, keď vlády a skupiny obhajujúce záujmy sústredia pozornosť na spôsob, akým technické spoločnosti zhromažďujú a používajú vaše údaje. Spoločnosť Facebook naďalej zažíva škandál pri zdieľaní údajov s vývojármi aplikácií a výrobcami zariadení tretích strán. Google a Twitter tiež čelia kontrole toho, ako ich platformy, prispôsobené používateľom na základe ich osobných informácií, mohli pomôcť údajnej ruskej informačnej kampani zameranej na svojich užívateľov.
To všetko robí spôsob, akým sa používajú osobné informácie – a spôsob, akým vám o ňom spoločnosti hovoria – problém s tlačidlovým tlačidlom.
Yehoshua uviedol, že zmeny v centre účtu Google pochádzajú z rozsiahleho testovania používateľov. Spoločnosť Google poskytla skupinkám testovacích pracovníkov nové rozhranie a požiadala ich o otázky ako „Nájdite ovládacie prvky informácií o polohe,“ povedala.
Rovnako dôležité, ako hľadanie informácií, ktoré hľadáme, je vedieť, čo to znamená, keď robíme. Aby sme nám dali potrebné stopy, Google teraz poskytuje lepšie vysvetlenie toho, čo každá kontrola súkromia robí.
„Poskytuje veľmi jasný jazyk o tom, aké sú nastavenia a aký dopad má,“ povedal Yehoshua.
Spoločnosť Google nemá dokonalú skúsenosť s komunikáciou s používateľmi o zhromažďovaní údajov, povedal Jeremy Gillula, riaditeľ pre politiku technológií v nadácii Electronic Frontier Foundation, skupinu, ktorá obhajuje súkromie používateľov internetu. Spoločnosť však nie vždy objasnila, že niektoré typy informácií môžu byť použité na zacielenie reklám na používateľov, povedal. Ale dodal, že na tom pracujú.