Základné podnikateľské otázky úspechu


Podnikanie / Pátek, 3 listopadu, 2017


Voľné podnikanie je na Slovensku typická forma zárobku. Niet sa čomu čudovať. Ak sa vám darí, dokážete si zarobiť oveľa viac peňazí ako radový zamestnanec. Nedajme sa však pomýliť a povedzme si na rovinu, že nie každý človek má na podnikanie vrodené predpoklady. Podnikateľ rieši svoj biznis neustále, vo dne aj v noci. Nočné vybavovanie emailov či urgentné telefonáty nie sú ničím neobvyklým, je to práca na plný úväzok. Ťažké bývajú hlavne začiatky. Ako sa však uistiť, že práve vaše podnikanie bude úspešné a po rokoch zodratých nervov neskončíte v záporných číslach?

obchod

Prvá podnikateľská otázka úspechu spočíva vo vyjasnení si pre akú cieľovú skupinu budete ponúkať svoje služby. Ak sa rozhodnete podnikať v prevádzkovaní reštaurácie, musíte si najprv určiť, o aký typ sa bude jednať. Bude to reštaurácia pre mladých – tzv. fastfood, kde budete ponúkať polotovary za lacné ceny? Bude to reštaurácia pre pracujúcich ľudí s dennými menu za primerané ceny alebo sa rozhodnete pre drahší typ reštaurácie s vyššími štandardami? Rozhodnutie je už samozrejme na vás, dobre však pouvažujte, aká cieľová skupina zákazníkov by vašu prevádzku mala navštevovať.

dohoda

Druhá podnikateľská otázka znie, ako dokážete vyvážiť príjmy a výdavky a zabezpečiť tak, aby vaša firma či prevádzka skončila v kladných číslach.  Základom všetkého je dobré PR. Pri príležitosti otvorenia vašej prevádzky si určite dajte záležať na marketingu – vytlačte plagáty, prenajmite si billboardy, ponúkajte tovar za zľavnenú cenu. Pritom však samozrejme nezabúdajte, že prvý dojem je len jeden a preto by všetko vo vašom podniku malo byť na jednotku. Nesprávny prístup mnoho podnikateľov je uprednostňovanie kvantity nad kvalitou.

analýza

Z krátkodobého hľadiska je to možno výhodné, avšak časom sa zákazníkom otvoria oči a zlé meno, ktoré ste si spôsobili, už tak ľahko neodčiníte. Podnikanie je beh na dlhú trať a počiatočný neúspech nemusí hneď znamenať, že sa vám nedarí. Dajte tomu trochu času a hlavne sa riaďte mottom: „zákazníkom – môj pán“.